Begeleiding

10-11-2017

Toen alles met de gemeente rond was kon de begeleiding beginnen. Ik zou 1x per week voor 1 uur begeleiding krijgen. Nu denk je misschien dat dit niet veel is maar ik ben er super blij mee. 

Mijn begeleider begreep mij en ik voelde meteen een klik. Ze hielp mij met het begrijpen van autisme en was een luisterend oor. Iets wat ik heel veel nodig had omdat mijn hoofd vaak overliep. Tevens hielp ze mij, aan de hand van pictogrammen, om een ochtendritueel te krijgen. Door de pictogrammen had ik minder aansturing van mijn vriend nodig waardoor hij iets minder zorg had. 

Ze had ook gesprekken met mijn moeder erbij, zodat die ook meer begreep hoe en wat. Ook hielp ze mijn vriend met het begrijpen van mijn autisme en was ze een vangnet voor als het moeilijk werd.

In de loop van de tijd werd mijn begeleider meer een gesprekspartner. Ik kon mijn hart luchten en relatieveren door met haar te praten. er waren veel veranderingen gaande waardoor het werken aan zelfstandigheid op een lager pitje kwam te staan. 

momenteel heb ik geen begeleiding doordat het met de aanvraag van de indicatie te lang duurt. Hopelijk kan dit snel weer opgepakt worden. 

Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin